Dostosuj się, albo giń. Dla wypisywaczy polis idą ciężkie czasy

Wyobraź sobie, że jest rok 1812, a ty jesteś tkaczem z Manchesteru. Naprawdę dobrym, jednym z najlepszych. Krosna obsługujesz naprawdę szybko. Nie robisz błędów. Aż pewnego dnia w fabryce, w której pracujesz zostaje zainstalowana maszyna parowa. Pracę, którą wykonujesz, ona robi szybciej, nigdy się nie męczy i nie założy związków zawodowych. Co możesz zrobić, żeby wygrać ten wyścig?

Wyobraź sobie, że jest rok 2018, a ty jesteś agentem ubezpieczeniowym z Katowic. Sprzedajesz produkty kilku towarzystw, masz bazę klientów i spore doświadczenie. Ale z każdym rokiem jest trudniej – ludzie są coraz mniej lojalni. Właśnie zadzwonił do ciebie jeden z twoich wieloletnich klientów i oznajmił, że w tym roku ubezpieczył samochód przez internet. Polisę turystyczną zawarł w bankomacie na lotnisku. A mieszkanie ubezpieczył SMS-em. Konkurujesz już nie tylko z innymi agentami, ale również z wieloma automatycznymi kanałami sprzedaży. Które się nie męczą, pracują 24/7 i dostępne są wszędzie. Co możesz zrobić, żeby wygrać ten wyścig?

W początkach XIX wieku robotnicy, którzy widzieli, że maszyna parowa zabiera im pracę, niszczyli mechaniczne krosna. Ale nie mieli szans, żeby powstrzymać postęp. Tak samo dziś, możemy się denerwować, że nasi klienci odpływają do innych kanałów sprzedaży, ale nie zastopujemy fali zmian. Możemy się na nie dobrze przygotować.

dosprzedaż
dosprzedaż

Jak to zrobić?

Po pierwsze – nie ma się co oszukiwać. Na rynku ubezpieczeń nie będzie już tak jak kiedyś. Klient będzie miał mnóstwo możliwości zakupu polisy, na pewno będą się pojawiały kolejne. Dlatego musimy znaleźć swoje miejsce w tym ekosystemie. Tak jak tkacze zamiast konkurować z maszyną parową, musieli nauczyć się wykorzystywać jej możliwości, tak my musimy oswoić nowe kanały. Ale przede wszystkim budować przewagę konkurencyjną na obsłudze klienta.

W jednym z wcześniejszych artykułów pojawił już się temat, jak budować profesjonalny wizerunek agenta w sieci. To podstawa. Kiedyś nie dało się prowadzić działalności bez faksu. Dziś podstawą jest strona internetowa, fanpage, czy też wykorzystanie Messengera do komunikacji – tak wygląda przyszłość. Zmian nie należy się bać, ale wiedzieć, jak technologię wykorzystać do swoich celów.

Ludzie lubią kupować od ludzi

Dla wypisywaczy polis idą ciężkie czasy. Towarzystwa będą stawiały na automatyzację. Kluczem do przetrwania na rynku pozostanie jednak zaawansowane doradztwo i szeroki portfel produktów. Tkackie maszyny parowe sprawiły, że masowych produktów nie opłaca się produkować ręcznie. Jednak ponad 200 lat później wciąż jest spora grupa klientów jest gotowa płacić więcej za usługi „szyte na miarę”. Podobnie w ubezpieczeniach – standardowe produkty będą automatyzowane. Ale dla tych, którzy potrzebują rozwiązań ponadstandardowych – nieodzowny okaże się kompetentny doradca.

To stawia przed agentami dwa wyzwania – ciągły rozwój produktowy oraz umiejętność nie tylko budowania, ale i dyskontowania relacji. Tu z pomocą przychodzi odpowiednia technologia. Berg System jest zaprojektowany tak, by wspierać obsługę posprzedażną. Jeden z naszych Klientów na przestrzeni roku uzyskał 93 procent wznowień produktów ubezpieczeniowych. Inny, w ciągu dwóch lat zwiększył dosprzedaż o 127 procent. Technologia agentom nie zabrała pracy, ale pozwoliła uzyskać niespotykane wcześniej wyniki.

Sprzedawaj więcej z Berg System

Dołącz do najlepszych firm takich jak Porównywarka Leasingowa.
Sprawdź co Berg System jest w stanie osiągnąć dla Twojego biznesu.

Podziel się artykułem

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
TRZYMAJ RĘKĘ NA PULSIE

Zapisz się do naszego newslettera

Otrzymuj najnowsze informacje dotyczące rynku finansów, ważnych zmian w prawie oraz porad jak usprawnić Twoje działania, abyś zarabiał jeszcze więcej. Ponadto otrzymasz od nas wskazówki jak wykorzystać Berg System podczas swojej codziennej pracy.

Zgadzasz się na otrzymywanie wiadomości o treści marketingowej dotyczącej Berg System na Twój adres e-mail.