Jak dbać o bezpieczeństwo danych klientów. Ekspert rozwiewa wątpliwości

[av_textblock size=’18’ font_color=” color=” custom_class=”]

  1. Kiedy agent ubezpieczeniowy powinien przejmować się GIODO?

Zastanawiasz się, czy twoje działania sprzedażowe podpadają pod Generalnego Inspektora Danych Osobowych? Świetnie! Zgodność z orzecznictwem GIODO w ubezpieczeniach jest niezwykle ważnym, choć często źle interpretowanym tematem. A kwestia ochrony danych osobowych dotyczy każdego z nas w momencie, w którym dzwonimy z nową ofertą. Bez względu na to, czy dane naszych klientów trzymamy w Excelu, w klasycznym notesie, czy w chmurze.

Najczęściej od agentów w multiagencjach słyszymy, że ich problem GIODO nie dotyczy, ponieważ za przestrzeganie przepisów odpowiada Towarzystwo Ubezpieczeniowe. Rzeczywiście – wprowadzając dane klienta do systemu TU, to ono odpowiada za zgodność z przepisami. Ale to podejście spore wady z punktu widzenia pracy w multiagencji. Działając w imieniu TU zbierasz dane dla tej firmy, nie dla siebie. Nie możesz zatem wykorzystać tych danych, by nawet złożyć życzenia urodzinowe klientowi, nie mówiąc o sprzedaży innych produktów, czy nawet szukaniu ofert w innych TU w sytuacji przedłużenia ubezpieczenia. Prawda jest taka, że chcąc szukać oferty u innych ubezpieczycieli, każdorazowo powinniśmy brać od klienta zgodę na przetwarzanie danych osobowych.

 

Dlatego warto zadbać o własną bazę klientów i jej zgodność z przepisami GIODO. Dzięki temu będziemy mogli w jeszcze lepszy sposób obsługiwać własne kontakty. Naszym klientom, którzy nie wiedzą jak podejść do kwestii rejestracji bazy klientów w GIODO, z chęcią pomożemy w zgłoszeniu i podzielimy się naszym doświadczeniem.

 

  1. Off-line czy On-line? Czy przechowywanie danych klientów w chmurze jest bezpieczne?

Wiele osób uważa, że bezpieczniej jest mieć dane klientów na swoim komputerze niż trzymać je w chmurze. Takie przekonanie wynika najczęściej z nieznajomości tego, jak działają najnowocześniejsze rozwiązania.

– Za bezpieczeństwo naszych danych odpowiada sztab najwyższej klasy fachowców, którzy pilnują serwerów 24 godziny na dobę. Są w stanie natychmiastowo wykryć każdy atak i zareagować – mówi Daniel Kisiel, współwłaściciel Berg System CRM, odpowiedzialny w firmie za rozwój i bezpieczeństwo aplikacji. – Serwerownie codziennie robią kopie bezpieczeństwa danych, a same serwery są niezwykle trwałymi urządzeniami przemysłowymi. Mają też awaryjne zasilanie. Dzięki temu nie ma obawy, że popsuje nam się dysk, albo ktoś zaleje kawą komputer. Dostęp do danych mamy w każdej chwili – wyjaśnia.

Podaje również przykład agencji, która nie tak dawno, w wyniku awarii komputera straciła wszystkie dane swoich klientów. Miesiąc zajęło jej właścicielowi odtworzenie dokumentacji. W tym celu musiał z każdego Towarzystwa, z którym współpracował, wydobyć raporty o dokonanych transakcjach. Ten czas mógłby poświęcić na sprzedaż. W rozwiązaniu chmurowym nie ma takiego ryzyka.

– Ale jeśli ktoś będzie czuł się bezpieczniej, to może robić sobie kopię swoich danych na dysk twardy kiedy tylko chce – dodaje Daniel Kisiel. – Ale tak na dobrą sprawę, to jak mamy sztabkę złota, to trzymamy ją pod łóżkiem, czy w banku? – pyta retorycznie.

Bezpieczny CRM
Bezpieczny CRM
  1. Największe korzyści z systemu CRM on-line

Jeśli decydujesz się już na zakup systemu CRM i nie wiesz, czy lepszy jest system on-line czy taki, który trzyma dane na twoim dysku, to warto zastanowić się dlaczego najnowocześniejsze rozwiązania i największe firmy najczęściej wybierają rozwiązania oparte o chmurę danych.

Po pierwsze – za bezpieczeństwo twoich danych odpowiada sztab wykwalifikowanych ludzi zatrudnionych w wyspecjalizowanej firmie. Oni gwarantują, że Twoje dane nie przepadną w przypadku awarii, ani też nikt ich nie okradnie.

Drugi argument, to dostępność. Ze swojej bazy klientów możesz korzystać zarówno przy pomocy komputera, telefonu czy tabletu. Gdziekolwiek jesteś, masz dostęp do swoich danych. Daje to ogromną wygodę i elastyczność korzystania. Wystarczy się zalogować w przeglądarce.

Trzeci istotny argument, to fakt, że swoimi danymi możesz dzielić się w ramach swojej firmy. Jeśli przychodzi nowy agent, kilkoma kliknięciami możesz mu dać dostęp do bazy klientów, zdefiniować poziom uprawnień (np. bez prawa eksportu danych na zewnątrz).

– Dane są po to, by zwiększać sprzedaż, a nie po to, by na nich spać. Nie zbiera się ich dla samego zbierania, ale by je monetyzować – puentuje Marcin Konopka, CEO Berg System CRM.

 

  1. Najczęstsze obawy związane z trzymaniem bazy danych klientów w chmurze

O zaletach korzystania z systemu zarządzania kontaktami z klientem (CRM), nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Na rynku są rozwiązania, które pozwalają na trzymanie danych na własnym dysku lub w tzw. chmurze, czyli serwerze zewnętrznym. To drugie rozwiązania ma szereg zalet, ale wymaga rozwiania kilku obaw, które pojawiają się w naturalny sposób.

O obawie związanej z bezpieczeństwem danych szerzej piszemy o tym tutaj. Ale pojawiają się również wątpliwości o to, czy dane, które trzymamy w systemie, nie zostaną udostępnione innym podmiotom. Wątpliwość tę rozwiewa Marcin Konopka, współwłaściciel Berg System CRM:

– Po pierwsze takie działanie byłoby złamaniem prawa. Nie możemy sobie pozwolić na działanie wbrew przepisom. Druga kwestia, to rzecz czysto techniczna. Bazy, które agent wprowadza do naszego systemu są zaszyfrowane na serwerach. Abyśmy mogli zajrzeć do naszych klientów, musielibyśmy dostać dostęp od właściciela danych. A trzecia, to rzecz etyczna. Naszym biznesem jest to, żeby pomagać rosnąć naszym klientom, a nie wykorzystywać ich bazy – wyjaśnia.

Towarzystwa ubezpieczeniowe korzystają z takich samych rozwiązań bezpieczeństwa jak Berg System CRM. W tej chwili wszystkie TU przenoszą lub już przeniosły systemy, z których korzystają do rozwiązań chmurowych.

[/av_textblock]

Podziel się artykułem

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
TRZYMAJ RĘKĘ NA PULSIE

Zapisz się do naszego newslettera

Otrzymuj najnowsze informacje dotyczące rynku finansów, ważnych zmian w prawie oraz porad jak usprawnić Twoje działania, abyś zarabiał jeszcze więcej. Ponadto otrzymasz od nas wskazówki jak wykorzystać Berg System podczas swojej codziennej pracy.

Zgadzasz się na otrzymywanie wiadomości o treści marketingowej dotyczącej Berg System na Twój adres e-mail.