7 rad praktyka, jak efektywnie korzystać z systemu CRM, by podnieść sprzedaż

[av_textblock size=’18’ font_color=” color=” custom_class=”]

Piotr Sałata jest niezależnym doradcą finansowym. Zanim zdecydował się zarabiać na swoim, przez 10 lat pracował w obszarze privat banking w różnych instytucjach finansowych. Dziś zdradza w jaki sposób, dzięki systemowi Berg CRM, zwiększa swoją sprzedaż i podnosi wartość klienta w czasie (Long Term Value). Oto garść najcenniejszych porad od praktyka jak efektywnie korzystać z systemu CRM.

 

  1. Ustaw sobie plan dnia

Dzień zaczynam od sprawdzenia listy Szans Sprzedaży na dziś. To jest dla mnie priorytet. Jeśli mam klienta, któremu zaproponowałem jakieś rozwiązanie, wiem, że może być zainteresowany, to definiuję jaki produkt, za jaką kwotę i kiedy mogę mu zaproponować. Jeśli mam cały czas otwarte 100 rozmów z różnymi osobami, mogłoby mi to łatwo wylecieć z głowy. A tak mam przypomnienie ustawione na konkretny dzień.

 

  1. Rób notatki

Teraz w bazie mam około 1000 nazwisk, numerów telefonów i historii współpracy. Prowadziłem ją w Excelu, ale mówiąc szczerze już przy 20 osobach zaczynało się rozjeżdżać. Robienie notatek z historią było męczące, musiałem dodawać kolejne kolumny, wszystko było nieczytelne. Pracując w poprzednich firmach też korzystaliśmy z systemów CRM, ale nie było takiej opcji, jak Szanse Sprzedaży.

 

  1. Zrób listę zadań do wykonania

Później otwieram Kalendarz. Widzę chronologicznie na osi czasu nie tylko dzisiejsze zadania do wykonania, ale też te zaległe. Od nich zaczynam. Sortuję sobie spotkania, telefony, i w ten sposób mam zaplanowany czas na trzy czwarte dnia. To bardzo wygodne.  Maile sobie zostawiam na wieczór, kiedy już nie mogę zadzwonić do klienta. O tym, że mam je wysłać ustawiam sobie powiadomienia. Tego nie dawało się załatwić Excelem. W ten sposób mam efektywnie zaplanowaną pracę na cały dzień. A dzięki Kalendarzowi nie umknie mi to. Zresztą przeglądając listę rzeczy do zrobienia, zwracam uwagę na jeszcze jedną rzecz.
Wyprób

  1. Szukaj niespodziewanych szans

Przy każdym kliencie widzę ostatnie komentarze, jakie zapisałem sobie. Wystarczy, że przelecę to wzrokiem, bo tak pojawiają się niespodziewane szanse. Jeśli rozmawiałem z klientem o jakimś produkcie, którego np. nie było wtedy w ofercie, a się pojawił, to wiem, że właśnie pojawiła mi się nieplanowana szansa na dodatkową sprzedaż. A żeby takie okazje wyłapać, wystarczy rzut oka. Jeszcze raz podkreślę, w Excelu byłoby to niemożliwe. A w systemach, z którymi pracowałem, nie miałem takiej opcji na poziomie listy.

 

  1. Nie musisz pamiętać, że jakiś produkt się kończy

Aktywnie korzystam jeszcze z dwóch opcji Kalendarza w Berg CRM. Pierwszą są przypomnienia o tym, że dany produkt się kończy. Zajmuję się inwestowaniem majątku i dla mnie to jest ogromna pomoc, ale wyobrażam sobie, że dla kogoś, kto działa w ubezpieczeniach i ma wystawia bardzo dużo polis, to może być zbawienie.

 

  1. Zarządzaj wartością klienta w czasie

A druga to możliwość zdefiniowania jakie inne produkty klient ma u mojej konkurencji. To trochę tak jak lekarz, który ma całą historię choroby. Wiem wtedy, czy ma dobre, czy mogę znaleźć coś lepszego, jeśli się pojawi, na tym polega doradztwo. Wiem jakie ma aktywa i kiedy ma gotówkę. Czasem zmienia się sytuacja rynkowa i moją rolą jest to, żeby nad tym czuwać. W ten sposób rośnie dla mnie długoterminowa wartość klienta. Zarządzam klientem w czasie. Sama sprzedaż, to tylko początek. A klienta, który ma do mnie zaufanie, łatwiej „serwisować” niż zdobyć nowego.

Dosprzedaż w >CRM
Dosprzedaż w >CRM
  1. Ceń wygodę

Wielkim ułatwieniem dla mnie jest też dostęp do danych z poziomu komórki. Wszędzie mogę sprawdzić dane klienta. Przydaje mi się to np. podczas wizyt u partnerów. Nie muszę brać ze sobą laptopa, albo dzwonić do klienta. Wszystkie jego dane mam dostępne w telefonie. Mam poczucie, że gdziekolwiek będę, mogę sprawdzić potrzebnych dane.

 

W rozwijaniu biznesu warto korzystać z rad tych, którym się już udało. Czasami nie warto wyważać już otwartych drzwi. Praktyczne wskazówki Piotra Sałaty pomagają zwiększać sprzedaż właśnie dlatego, że już się sprawdziły w działaniu.

Chcesz zwiększyć swoją sprzedaż? Przetestuj Berg CRM przez 14 dni za darmo!

[/av_textblock]

Podziel się artykułem

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email

Przetestuj nas!

Umów się na prezentację z naszym ekspertem:

TRZYMAJ RĘKĘ NA PULSIE

Zapisz się do naszego newslettera

Otrzymuj najnowsze informacje dotyczące rynku finansów, ważnych zmian w prawie oraz porad jak usprawnić Twoje działania, abyś zarabiał jeszcze więcej. Ponadto otrzymasz od nas wskazówki jak wykorzystać Berg System podczas swojej codziennej pracy.

Zgadzasz się na otrzymywanie wiadomości o treści marketingowej dotyczącej Berg System na Twój adres e-mail.

Przewiń do góry

Ta witryna używa plików cookies (tzw. ciasteczek) w celu poprawienia Twojego doświadczenia na tej stronie.