Jakie umiejętności powinien w sobie rozwijać Sprzedawca? cz.1

Kilkukrotnie natrafiłem już na statystykę, która obrazuje jak rozkłada się wielkość produkcji w strukturach sprzedażowych. Mówi ona o tym, że 64% produkcji przypada na zaledwie 4% sprzedawców. Te dane spowodowały, że wpadłem w dosyć sporą zadumę i zacząłem się zastanawiać nad tym, czy miała ona odwzorowanie w strukturach, w których pracowałem. Mam taką przypadłość, że lubię gromadzić różne dane, aby je analizować gdy nadejdzie potrzeba. Znalazłem zdjęcia z tablicy z wynikami z biura doradztwa finansowego, w którym pracowałem. Wyniki były bardzo zbliżone, bo sumując cały kwartał wychodziło, że 5% osób generuje 60% sprzedaży. Zacząłem analizować wtedy proces pracy oraz cechy osób z tych 5%. Oto do czego doszedłem.

Czytaj dalej

Media Społecznościowe – paliwo dla procesu sprzedażowego

Odkąd zaczęliśmy prowadzić nasz firmowy blog, zaczęliście proponować nam tematy, które warto na nim poruszyć. Jeden z tematów dotyczy tego w jaki sposób za pomocą mediów społecznościowych sprzedawca może pozyskiwać potencjalnych klientów. Ponieważ sami zaczęliśmy w ten sposób pozyskiwać klientów postanowiliśmy się z Wami podzielić wiedzą o tym jak to robić.

Na rynku jest obecnie dostępnych mnóstwo narzędzi, które pomagają nie tylko docierać do potencjalnych klientów, ale także aktywnie ich poszukiwać w internecie. Istnieje niezliczona ilość narzędzi, które pozwalają dystrybuować treści do potencjalnych klientów i budować z nimi ekspercką relację.

Czytaj dalej

cold calling, telefonowanie

Jak przygotować się do cold callingu?

Znamy wiele podejść i opinii na temat tego, czy sprzedaż przez telefon działa czy też kompletnie nie. Te opinie zależą w dużej mierze od tego jakie doświadczenia i efekty posiada dana osoba z dzwonieniem do klientów. Im lepsze rezultaty tym większe przekonanie, że ta forma sprzedaży i pozyskiwania klientów działa. Dlaczego opinie i efekty tak znacznie się od siebie różnią? Należy właściwie przygotować się do cold callingu.

Czytaj dalej

Jak odnaleźć miejsca bólu klienta i doprowadzić sprzedaż do końca

Jeśli pracujesz w sprzedaży to z pewnością wielokrotnie doświadczyłeś już sytuacji, w której dobrze rokująca sprzedaż zwalniała tempa, lub takiego, w którym  potencjalny klient rezygnował z dalszych rozmów. Każdy doświadczony Sprzedawca utknął w tym miejscu wiele razy, ale rozwiązanie takich sytuacji jest dosyć proste. Zazwyczaj są one wynikiem błędu popełnionego na samym początku sprzedaży. Ten błąd to złe, lub zbyt szybkie zakwalifikowanie klienta, jako potencjalnego.

Czytaj dalej

Berg System to narzędzia dla sieci sprzedaży. W ich skład wchodzi: CRM, Intranet, System Rozliczeniowy, Moduł Konferencyjny i wiele innych

Jak przygotować się do zmiany systemu CRM?

Powodów zmiany systemu CRMowego jest wiele, ale nie zawsze oznaczają one to, że dane rozwiązanie do niczego się nie nadaje. Większość systemów jest dedykowana do konkretnych segmentów rynku i gdy Twoja firma dynamicznie się rozwija, to system z czasem przestaje realizować swoje zadania. Wprowadzanie nowych klientów zajmuje sporo czasu, a system nie pokazuje kluczowych dla handlowca informacji, przez co spada jego motywacja do pracy. Gdy struktura sprzedaży się rozrasta okazuje się, że jej menadżer nie ma wglądu w kluczowe wskaźniki procesu. To początek wielomiesięcznych problemów, których objawami będzie wzrastająca rotacja pracowników i pojawienie się chaosu w procesie sprzedażowym, co na koniec dnia przekłada się zawsze na spadek rentowności przedsiębiorstwa.

Zamiast próbować dopasować model swojej firmy do ograniczającego Cię systemu lepiej abyś wyruszył na poszukiwania nowego i przygotował się odpowiednio, do zmian. Sposób ich przeprowadzenia jest tak samo ważny, jak wybór nowego systemu, a może nawet ważniejszy w dłuższej perspektywie.

Czytaj dalej

Bądź jak Joe Girard! Część I – poznaj sekret rekordzisty Guinnessa w detalicznej sprzedaży samochodów!

Wyobraźcie sobie niczym nie wyróżniającego się faceta, który w ciągu piętnastu lat swojej pracy sprzedał 13.000 samochodów. Następnie wyobraźcie sobie, że ten facet przez dwanaście lat z rzędu był wpisywany do Księgi Rekordów Guinnessa jako „Najlepszy Światowy Sprzedawca Detaliczny”.

„Eeee, na pewno jest w tym jakiś haczyk!”, powiecie. Oczywiście, że jest!
Poznajcie Joe Girarda i jego niesamowitą historię…

Czytaj dalej