Koszt utrzymania klienta

Sprzedaż, to dopiero początek. Co można zrobić by utrzymać klienta?

Niedawno Michał Sadowski z Brand24 pochwalił się, że zredukowali średni koszt pozyskania nowego klienta z zagranicy (CAC) z 1500 do ok. 300-400 dolarów. Oznacza to, że zysk z najtańszego abonamentu (miesięcznie 149 złotych netto) pojawi się po dopiero po ok. ośmiu miesiącach. Jeśli przez ten czas klient się rozmyśli Brand24 ponosi stratę. Przy koszcie na poziomie 1500 dolarów, żeby wyjść na zero, firma musiałaby utrzymać abonament przez cztery lata!

Czytaj dalej

hodowanie klienta

Przestań być myśliwym, zacznij „hodować” klientów. Czyli jak zwiększyć zyski pracując mądrzej

Możesz się dziwić dlaczego piszemy o „hodowaniu” klientów. Zapewniamy, że nie ma w tym terminie niczego obraźliwego, świetnie zaś obrazuje to, co jest najważniejsze. Podejście, które proponujemy pozwala na maksymalizację zysku przy minimalizacji kosztów i ryzyka. Ale zacznijmy od prehistorii…

Czytaj dalej

bezpieczeństwo danych klientów

Jak dbać o bezpieczeństwo danych klientów. Ekspert rozwiewa wątpliwości

  1. Kiedy agent ubezpieczeniowy powinien przejmować się GIODO?

Zastanawiasz się, czy twoje działania sprzedażowe podpadają pod Generalnego Inspektora Danych Osobowych? Świetnie! Zgodność z orzecznictwem GIODO w ubezpieczeniach jest niezwykle ważnym, choć często źle interpretowanym tematem. A kwestia ochrony danych osobowych dotyczy każdego z nas w momencie, w którym dzwonimy z nową ofertą. Bez względu na to, czy dane naszych klientów trzymamy w Excelu, w klasycznym notesie, czy w chmurze.

Czytaj dalej

Błędy przy wyborze CRM

Najczęstsze błędy popełniane przy wyborze systemu CRM

Wybór systemu CRM w firmie, to poważna decyzja, zarówno pod kątem finansowym, jak i organizacyjnym. Definiuje ona na długi czas, często na lata, sposób budowania relacji z klientem i organizację wewnętrzną działu sprzedaży czy obsługi. Błędy popełnione przy wyborze i wdrażaniu systemu CRM skutkują zatem nie tylko bezpośrednimi kosztami, ale mogą przełożyć się na utratę możliwych zysków. Dlatego niezmiernie ważne jest to, aby ustrzec się najczęstszych błędów, jakie są popełniane w procesie wyboru systemu.

Czytaj dalej

wyciek danych klientów

Wyciek danych klientów – zabezpiecz swoją firmę

Bez względu na to, czy prowadzisz małą firmę, czy pracujesz w dużej korporacji, wyciek danych klientów to ogromne zagrożenie. Często nie doceniamy konsekwencji, jakie trzeba ponieść w przypadku takiego incydentu. Po pierwsze, baza klientów, jest jednym z najcenniejszych dóbr firmy. Jeśli stracimy nad nią kontrolę, dostęp do niej może uzyskać nasza konkurencja. Po drugie, narażamy się na kary finansowe za niedopełnienie obowiązków narzuconych przez Ustawę o Ochronie Danych Osobowych. Dlatego, we współpracy z firmą Jamano, przygotowaliśmy artykuł dotyczący tego, jak się zabezpieczać przed wyciekiem danych klientów.

Czytaj dalej

podniesienie sprzedaży, CRM, rady praktyka

7 rad praktyka, jak efektywnie korzystać z systemu CRM, by podnieść sprzedaż

Piotr Sałata jest niezależnym doradcą finansowym. Zanim zdecydował się zarabiać na swoim, przez 10 lat pracował w obszarze privat banking w różnych instytucjach finansowych. Dziś zdradza w jaki sposób, dzięki systemowi Berg CRM, zwiększa swoją sprzedaż i podnosi wartość klienta w czasie (Long Term Value). Oto garść najcenniejszych porad od praktyka jak efektywnie korzystać z systemu CRM.

Czytaj dalej

Jak sprawić, aby klient podjął decyzję i podpisał umowę?

Jak sprawić, aby klient podjął decyzję i podpisał umowę? Adam Kubicki dzieli się swoim doświadczeniem

Każda osoba sprzedająca ubezpieczenie spotyka się z klientami głównie w jednym celu – aby podpisać umowę. Nie chodzi nam o to, żeby miło porozmawiać i zakończyć rozmowę z niczym. Chcemy aby klient podjął decyzję i podpisał umowę. W tym tekście skupimy się na sprzedaży ubezpieczeń na życie. W porównaniu z produktami majątkowymi, jest to trudniejszy do sprzedania rodzaj ubezpieczenia. Co zatem wpływa na decyzję klienta? Z jakiego powodu podpisuje umowę ubezpieczenia lub dlaczego ucieka od tej decyzji.

Czytaj dalej

trendy na rynku ubezpieczeń

Od brulionu z telefonami po Big Data. Magdalena Kampowska o tym, jak się zmienia świat ubezpieczeń i jak się do tego dostosować

Magdalena Kampowska przez kilkanaście lat pracowała w korporacjach, m.in. przez osiem lat kierowała sprzedażą w towarzystwie Ergo Hestia. W pewnym momencie zdecydowała, aby zdobyte wiedzę, kontakty i kompetencje wykorzystać do rozwoju własnego biznesu. Razem z dwójką przyjaciół – Anną Glober i Maciejem Kuźmiczem – stworzyła grupę ekspercką moce.pl. Łączą butikową multiagencję z wyspecjalizowaną w rynku ubezpieczeń firmą doradczą. Dziś Magdalena Kampowska opowie nam o tym, jak zmienił i jak będzie się zmieniać świat ubezpieczeń.

Czytaj dalej

Alior Bank / zafirmowani.pl

Alior Bank wybrał Berg System jako dedykowanego dostawcę rozwiązań CRM dla klientów banku

Miło nam poinformować, że Berg System został wybrany przez Alior Bank jedynym dedykowanym dostawcą rozwiązań CRM dla klientów banku. Od kwietnia 2017 roku posiadacze kont firmowych mogą korzystać z rozwiązań warszawskiego start-upu. Tym samym Berg System znalazł się wśród takich firm jak SalesManago, T-Mobile, Link4, Vindicat czy Sunrise System, których produkty również są dostępne dla klientów banku.

Czytaj dalej

Jak wybrać system CRM

Czym jest system CRM i jak go wybrać?

Czym jest system CRM?

System CRM jest często utożsamiany z rozwinięciem skrótu CRM (Customer Relationship Managment) jednak jest tylko systemem, który pomaga wdrożyć filozofię CRM, czyli budowania i zarządzania relacjami z klientami. Wdrażając sam system, nie odniesiemy spektakularnego sukcesu. Odniesiemy go, jeśli oprócz wdrożenia systemu zaczniemy wdrażać filozofię CRM. System CRM to system, w którym gromadzone są informacje biznesowe pozwalające w lepszy sposób obsługiwać klienta oraz zwiększać sprzedaż. Na podstawie tych danych, zarządy firm mogą przewidywać przychody firmy w danym okresie i planować inwestycje lub oszczędności.

Czytaj dalej