3 powody, dla których warto systematycznie prowadzić CRM

Bardzo nas cieszy to jak wiele osób i firm rozumie już potrzebę posiadania systemu CRM. Jednak widzimy również, że tylko część z użytkowników korzysta z systemu codziennie. Chcielibyśmy Wam przypomnieć o tym, że systematyczna praca w systemie CRM pozwala Wam zarabiać więcej i szybciej zamykać sprzedaże.

Systematyczne praca w CRM-ie pozwala Ci dowozić ustalenia

Niemal każda rozmowa z klientem kończy się tym, że uzyskujesz jakieś informacje oraz czynisz z klientem jakieś ustalenia. W jaki sposób je notujesz? Czy zawsze pamiętasz o wszystkim co ustaliłeś z klientem? Dużo rozmawiamy o tym w naszym zespole. Zastanawiamy się nad tym od jakich osób my kupujemy i co powoduje, że chcemy kupić coś od tej konkretnej osoby. Zawsze chodzimy do tego samego. Uwielbiamy Sprzedawców, którzy dowożą na każdym etapie. Jeśli umawiamy się na telefon o 15:00 to dzwonią o 15:00. Jeśli mówią, że doślą coś w piątek, to dosyłają. Zawsze pytamy takich handlowców o to w jaki sposób zapamiętują wszystkie ustalenia. Zawsze odpowiadają tak samo “Ja nie muszę pamiętać. CRM to za mnie robi”.

System sam przypomina Ci o kończących się umowach

Większość naszych klientów to Doradcy oferujący różnego rodzaju produkty finansowe. My sami jesteśmy odbiorcami takich usług i uwielbiamy w naszych opiekunach to, że pamiętają o nas, gdy kończą się zawarte umowy np. polisy oc samochodów. Dzięki takiemu podejściu od lat współpracujemy z tymi samymi osobami, co powoduje, że czujemy się bezpiecznie i nie rozglądamy się po rynku za innymi ofertami. Brzmi jak utopia prawda? A tak nie jest. Żeby zbudować stałą bazę powracających klientów wystarczy, że dodasz w naszym systemie informacje o tym, kiedy kończy się dana umowa a system przypomni Ci o tym odpowiednio wcześniej, abyś mógł zaproponować klientowi nowe warunki i je sfinalizować.

System pozwala Ci gromadzić dokumenty klienta w zgodzie z wytycznymi GIODO

Ile razy byłeś w takiej sytuacji, że klient dzwonił do Ciebie z pytaniem, lub prośbą o przesłanie zagubionych dokumentów, a Ty nie miałeś do nich dostępu? Niemal każdy kto coś w życiu sprzedawał spotkał się z taką sytuacją. Dlatego postanowiliśmy znaleźć rozwiązanie a następnie wdrożyć je do naszego systemu. Dzisiaj do każdego klienta możesz przypisać odpowiednie dokumenty i mieć do nich dostęp nawet podczas urlopu. Dzięki temu będziesz mógł obsłużyć klienta za pomocą kilku kliknięć na telefonie i wrócić do swoich obowiązków.

Marcin Konopka
Pomysłodawca i współzałożyciel Berg System. Całą swoją karierę związany ze sprzedażą i z budowaniem efektywnych zespołów sprzedażowych. Swoje wiedzę i umiejętności zdobywał w branży finansowej i ubezpieczeniowej ale przede wszystkim poprzez bezpośrednie szkolenia i rozmowy z największymi trenerami sprzedaży na świecie tj.: Brain Trancy, Robert Cialdini, Tony Gordon, Blair Singer, a także z Polskimi mówcami: Mateuszem Grzesiakiem, Mariuszem Szubą czy Dariuszem Sikorskim. Ich wiedzę z obsługi klienta, sprzedaży, wyznaczania i realizacji celów można dostrzec w funkcjonalnościach platformy Berg System ale także w kolejnych postach tego bloga. Interesuje się Grywalizacją i jej wykorzystaniu w motywowaniu zespołów sprzedaży.